Entrevistes 3

Entrevista a Netherware Entertainment

Netherware Entertainment son un nou grup de desenvolupament de videojocs indie, i com a curiosos que som, els vam decidir enviar unes quantes preguntes per conèixer-los una mica millor. Ens han contestat amablement, però ja ens han avisat que les captures i vídeos que podem mostrar de moment, son de fases molt primerenques dels projectes i per tant el resultat final serà molt i molt millor. Tenim moltes ganes de veure aquestes noves versions perquè ara ja ens semblen genials.

Endavant!

1. Benvinguts nois! Primer de tot: Què és i qui sou més o menys Netherware Entertainment?

Netherware Entertainment és un grup independent de videojocs en 2D, sense ànim de lucre, y que prové d’un altre antic grup, format per dos membres d’aquest antic grup, i una nova incorporació. Som relativament nous, com a mínim com a grup, però considerem que, encara que ens toca aprendre sobre la marxa, tenim les capacitats per crear certs títols que entretinguin a la gent tal i com ho feien les consoles dels 80 i 90. El grup el formem: MudarraP, Brassman i  El Vic. Els tres aportem idees pel desenvolupament dels jocs, guions, història i molts altres elements com el control de qualitat, tot i que cada un te una especialitat fixada.

2. El projecte de NE ja ve de lluny, pel que sabem amb un altre nom. Què és (o era) PARPG?

Era un anterior grup amb més integrants que els d’ara. Ho feiem per a nosaltres i per un grup de jugadors molt reduit, ja que no teniem intenció de que els nostres títols arribessin tant lluny com tenim pensat ara.

3. Quins jocs teniu disponibles o en preparació actualment?

Air Force Gear, un arcade d’avions molt entretingut, en el que estem treballant molt fort a dia d’avui, i Desolte City: The Bloody Dawn (vídeo al final de l’entrada) un joc de supervivència amb ginys als clàssics Resident Evil.

4. Quin preu tenen, o teniu pensat que tinguin els vostres jocs
Ens interessa que el mon sàpiga que estem en el panorama indie, per això els nostres jocs son totalment gratuïts.

5. Per a quines plataformes programeu?

De moment estem desenvolupant jocs per dispositius Android i Windows, però tenim pensat que en un futur els nostres jocs siguin multiplataforma.

6. Quines eines utilitzeu per programar els jocs?
Utilitzem Eclipse per a jocs orientats a Android, i RPG Maker 2003 pels jocs de PC Windows

7. hem escoltat uns temes musicals molt bons. Teniu un músic en el vostre equip? Com composeu les cançons?

Hi ha gent que col·labora de forma externa al nostre grup. Per exemple EN.i és un compositor amb el que tenim bastanta confiança i composa bons temes. Entén les nostres idees i això ho fa tot molt fluid. Per a les Cover Arts, acostumem a donar possibilitats a il·lustradors que contactin amb nosaltres, així que és una bona forma per donar a conèixer aquests artistes també, i ells a nosaltres.

8. Hem vist a la web que utilitzeu llicencies CreativeCommons, Perquè les feu servi? Que penseu del copyright i de lo desagradables que es posen a vegades les desenvolupadores de videojocs amb els drets d’autor? Un exemple és el cas de Streets of Rage Remake.

Els nostres jocs no tenen cap llicència aplicada, ja que alguns títols els desenvolupem 100% originals, altres utilitzen algun recurs de la xarxa. La llicència CreativeCommons és la llicència de la web i el seu contingut. Sobre el copyright, comprenem en certa manera la sobreprotecció dels recursos i altres barreres contra el plagi. Però quan hi ha un gran títol és inimitable i parla per si sol.

9. Imaginem que sereu molt gamers. Quines son les vostres influències? Quins son els vostres jocs, sagues, consoles o ordinadors preferits?

Les nostres influències son grans títols com Super Mario Bross 3, la saga Mega Man de NES, U.N Squadron, FFVI i VII, per suposat… y un llarg etc. Som amants d’algunes clàssiques retro com les Game & Watch, Atari, NES i SNES, Sega, Megadrive, Commodore, Spectrum… És un bon perfil per a un grup de desenvolupament indie, jejeje

10. Jugueu a jocs retro actualment?

Li fotem canya al Metropolis Street Racer de Dreamcast i al The Legend of Zelda A Link to the Past. També provem títols indie com Rokko Chan, Maldita Castilla entre altres… Son tan retro com els comercials!

11. Com veieu el panorama dels videojocs i consoles actualment? Jugueu a jocs actuals?

Bé, a alguna cosa si que li donem una mica del poc temps que ens queda: Metal Gear Rising, Fire Emblem i en el PC Guild Wars 2 en general. Del mercat de les consoles i dels videojocs, creiem que cada vegada el cercle és més petit i el monopoli se l’emporten quatre. Amb l’enorme varietat que hi va haver a partir dels 90… Amb la reducció de desenvolupadors, es van reduir també la varietat de jocs, i actualment queda curt el saber escollir entre aquests pocs generes.

12. Quins jocs o desenvolupadors indie us agraden?

Aquests son uns pocs dels grans títols que ens encanten: Nihilumbra de BeautiFun Games, Maldita Castilla de Locomalito, Mega Man Rocks de Eric Ruth Games, VVVVVV de Terry Cavanagh i I Wanna Be The Guy de Michael “Kayin” O’Reilly

13. Per últim us deixem carta blanca per dir el que millor us sembli. Moltes gràcies per contestar les nostres preguntes.

Esperem fer amb el temps una base de dades mitjanament decent entre els títols del panorama indie 2D. Per tant només podem afegir que la fent ens doni una oportunitat i que segueixi les últimes noticies de Netherware Entertainment! Gràcies!

Netherware Entertainment
Web Oficial: http://netherwareentertainment.es
Twitter: twitter.com/Netherware

Potser també t'agradarà…

3 Comments

  • Reply
    Marina.N.T
    6 jul., 2013

    Conec a aquests nois! del scene del rpg maker. Pedro M. es amic meu. Els altres van ser molt bons companys cuan jo estava ficada en el mon del RPG Maker. Quins records.

    Els hi desitjo el millor, perque han demostrat que son un dels grups indie mes consistents del scene del RPG Maker. Encara que ara s’hagin apuntat tambe al panorama de Android.

  • Reply
    Sikus
    10 jul., 2013

    Molt bona la entrevista. Sempre es agradable veure gent que desenvolupa jocs per pura aficio i saber com ho fan.

    Jo es una de aquqlles bogeries que he de fer algun dia, desenvolupar un videojoc…..

  • Reply
    molsupo
    20 jul., 2013

    Molt interessant la feïna de la gent de Netherware, i a destacar la seva intenció de fer els seus jocs gratuïts, els seguirem!

    Molt bona entrevista i també m’ha agradat molt el tall de música inclós, té un estil recreativa-SNK boníssim.

    Salutacions!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*