Jocs 20

Persecució Calenta

Tot i el suggeridor títol de l’entrada, no, no us vinc a parlar d’una pel·lícula pornogràfica d’aquelles que tant li agraden al Xuxo, amb mascles en plena acció juntament amb altres mascles introduint-se coses pels orificis entre ells. Us vinc a parlar d’un dels arcades de cotxes que, juntament al mític Out Run, més monedes em vaig gastar en màquines recreatives.

Pantalla d'inici
Pantalla d’inici
Hot Chase

En el meu cas, Hot Chase (Konami, 1988) -traduït com a “Persecució Calenta”, encara que també ho podríem traduir com a “Cacera Calenta” però no m’agrada tant- el vaig conèixer, i jugar, en un bar, que també era botiga de llaminadures a la vegada, on hi feia parada quasi bé cada dia, ja que estava en la ruta de tornada que feia del col·legi on anava cap a casa. Curiosament, on hi havia aquesta recreativa anteriorment hi havia hagut el Ghosts’n Goblins (Capcom, 1985), el qual m’havia fet perdre moltes monedes només per arribar a la segona pantalla per la meva total falta d’habilitat, en fi…

El canvi va ser brutal, a mi m’encantaven, i encara m’encanten, els jocs de cotxes i només veure aquella recreativa amb volant ja em va fer oblidar els mals sons que m’havia fet passar el Ghosts’n Goblins. També on hi havia jugat molt era a la sala recreativa que hi havia anteriorment a la platja de Salou, uns recreatius immensos amb desenes de recreatives per tornar-s’hi boig només per decidir a quina jugar.

Després d’haver-vos donat la llauna amb les meves històries “d’abuel cebollet” potser que passem a parlar del joc.

Recreativa de Hot Chase
A falta de Ferraris bons són Porsches.

Després del brutal èxit de SEGA amb el fantàstic Out Run (Sega AM-2, 1986), era lògic que les companyies rivals s’inspiressin en ell per crear recreatives que triomfessin. Konami, aprofitant l’ocasió, va crear un joc de velocitat sota dos fonaments bàsics per assegurar-se l’èxit: el joc està basat en checkpoints (arribar en un cert punt abans de que s’acabi el temps), i introdueix elements impactants i diferenciadors vers la competència.

El joc té un petit argument com a excusa per posar-nos a les mans d’un Porsche 959. Resulta, ara agafat fort, que un país imaginari enemic del país imaginari que hi ha els bons, han construït un súper cotxe blindat com a nova arma de destrucció massiva. El país dels bons envia un espia a robar el súper cotxe per portar-lo al seu país però resulta que aquest està equipat amb una bomba que explotarà si no passem uns punts estratègics, els checkpoints de torn, a temps. Ja a mans del Porsche 959, blanc segons wikipedia i gris als meus ulls, haurem d’esquivar tota mena d’obstacles, atacs enemics i penúries per passar a temps pels diferents punts de control, així poder anar travessant les diferents fases tenint en compte no patir massa accidents si no volem formar part d’uns grans focs artificials. Les diverses fases que anem passant estan dividides en ambientacions diferents per donar varietat al joc i que no es faci monòton.

Característiques del súper cotxe
Característiques del súper cotxe
Corre corre que t’atrapo

Just després de robar el Porsche 959 en el que sembla un recinte industrial, vola tot pels aires i nosaltres sortim tant xirois travessant el tancat que el delimita per plantar-nos en una carretera d’extraradi com qualsevol altra delimitada als costats amb molts arbres. Només sortir a carretera oberta ja ens comença a atacar un helicòpter enemic, ens trobem trànsit circulant, i algun que altre cotxe o tot terreny despistat que intenta entrar dins la carretera des de les finques adjacents sense fer stop. Seguint avançant passarem per varis ponts amb unes faroles molt boniques a les vores i ens començarem a trobar soldats d’infanteria que ens disparen.

El jeep verd entra sense fer STOP
El jeep verd entra sense fer stop, cuuidaaaao

Puntualitzarem que si quan t’estan disparant et toquen al parabrises, a part de representar el forat de la bala al vidre de manera molt espectacular, perdràs la trajectòria i control del cotxe durant breus instants, posant en perill el seguir dins la carretera i tenint risc de xocar contra algun obstacle, bolcar o caure a l’aigua depenent per on passes.

Seguint el nostre viatge, arribarem a una zona on es veuen edificis, on els altres cotxes que circulen xoquen i fan “trompos” amb una facilitat colpidora, i on també avançarem per primer cop un altre Porsche 959 com el nostre (serà un altre súper cotxe com el que hem robat o només un vehicle més que circula tranquilament).

Més endavant trobarem la primera barricada al mig de la carretera molt ben custodiada per uns quants soldats col·locats en dos files, i amb molt mala punteria disparant, per a que nosaltres puguem passar bé pel mig. Passada la primera zona d’edificis trobarem un camionet que transporta bidons però que ha lligat molt malament la carga i li cauen tots a la calçada en el moment que nosaltres passem, quina casualitat i mala sort. Arribant a la segona zona amb edificis, ens trobem varis cotxes aparcats a les vores, un tramvia que em d’esquivar, però que la resta de cotxes estan obstinats a provar la seva resistència, varies gasolineres on s’encasten els altres vehicles que circulen i un espectacle dantesc de cotxes xocant contra els arbres i fent derrapades al mig de la calçada. Després passarem una zona on hi ha tot de roques al mig de la calçada, on les roques petites et fan saltar i les grans et fan quedar com una coca.

HC09
A saltaaar!

I ara arriba una de les parts que més gràcia em fa, el tenir que saltar els trens que passen en aquell moment gràcies a les rampes d’un camió porta cotxes que en aquell instant les tenen baixades. Passarem una altra barricada on la infanteria aquest cop ja et tira granades i tot, que dolents que són, i travessarem l’última zona amb edificis on hem d’estar pendents del trànsit de les cruïlles, sobretot amb un tràiler que es pensa que té preferència ell (FILL DE P…). I ja arribem al primer punt de control, travessant abans unes estructures metàl·liques que aniran caient al nostre pas. Vinga, uns segons de propina per continuar el nostre periple.

HC10
Primer punt de control
Ziga-Zaga Ziga-Zaga

Passat el punt de control canvia el paisatge completament, deixant les zones urbanes i l’asfalt enrere. Aquí tot és més boscos, amb corbes peraltades i camp a través. Constantment hem d’esquivar les roques i els arbres que ens trobem en el traçat i també passarem per algun rierol.

HCcurva
Corba peraltada de la zona boscosa

Arribats aquesta fase un s’adona de que Konami es va inspirar en un joc anterior seu anomenat City Bomber (Konami, 1987), també de recreativa, on hem d’escapar d’una ciutat per després arribar a una zona boscosa on hem d’esquivar els arbres. Encara que la presentació i les mecàniques de joc no s’assemblen en res entre un joc i l’altre, sí es veu l’aprofitament de les ambientacions de fases adaptades a la conveniència del joc.

HC11
Obstacles que ens trobem en la zona boscosa

En aquesta zona boscosa en seguiran atacant helicòpters, continuaran havent-hi barricades custodiades per soldats i apareixeran motos per primer cop. Això sí, apareix molt menys flux de trànsit però continuen sent uns kamikazes i s’encasten als arbres o a les roques com si res. Després d’una secció amb molts rierols seguits i molta roca a esquivar, passarem una barricada i el paisatge canvia de boscós a totalment desèrtic. L’esperit d’aquesta zona és el mateix que la del bosc, en comptes d’arbres està farcit de cactus al mig del camí i s’afegeixen els bidons explosius que algun graciós a col·locat al mig. Apareixen els soldat atrinxerats darrera la típica trinxera feta amb sacs de sorra i passarem davant una zona amb edificis i molts soldats atrinxerats per arribar al següent punt de control.

Cactus i bidons a la zona desèrtica
Una mica de tot

En la següent fase tornem a l’asfalt però aquest cop la carretera transcorre envoltada d’aigua als dos costats i delimitada per una quantitat de faroles desorbitant (que això a la nit deu gastar una barbaritat). El trànsit augmenta considerablement, hi ha moltes camionetes que perden la seva carga (no sé on diantres deuen haver aprés a lligar la carga) i també augmenta el número d’helicòpters que ens disparen, complicant molt més el mantenir-nos dins la carretera i no caure a l’aigua.

HC15
Així és com acabarem si no parem compte

Passada la zona d’asfalt arribem a un tram on es combina zona boscosa amb zona desèrtica, plena de cactus al mig de la calçada, molts obstacles, molts bidons i amb trossos de columna caiguts que si hi passes per sobre t’ajuden a saltar per esquivar obstacles. Passada una zona amb tot de columnes al costat que cauen al nostre pas, arribem a una espècie de cova, amb columnes de pedra, estalactites i estalagmites per tot arreu, envoltada d’aigua, suposo que deu ser un llac, amb onades i tot. Sortint de la cova arribem a una zona nevada i el tercer punt de control.

HC17
Cova amb estalactites, estalagmites i el llac
Blanc i radiant

Com hem dit, aquesta zona està tota nevada i així transcorrerà tota la fase. El camí està envoltat d’arbres i ple de infanteria que ens ataca, apareixen motos de neu que ens molesten, transit per esquivar, un altre cop roques, i els pesats dels helicòpters que no ens deixen en pau i ens ataquen en més quantitat. Aquí avançarem per segon cop, després d’haver-ho fet a la primera fase, un altre Porsche 959 com el nostre i es aquí quan em paro a pensar i em dic si no és una paradoxa temporal i m’estic avançant a mi mateix en una altra línia temporal, o és un déjà vu d’espai temps, o simplement un altre cotxe normal i corrent d’aspecte com el meu; en fi, divagacions meves.

 

HC19
Última fase completament nevada

Després de passar una barricada ens trobarem que al mig de la carretera, a part de sortir les típiques roques, hi ha com monticles de neu acumulada que no et fan bolcar però sí fet perdre la traçada. Aquesta zona és bastant complicada a causa de la gran quantitat d’obstacles que hem d’esquivar i dels helicòpters que et van disparant. Salvada aquesta zona travessarem una zona escarpada amb una gran paret de pedra al costat esquerra per arribar al final, després de saltar per sobre l’ultima trinxera, a un tram de carretera totalment obert, sense cap obstacle ni arbre al mig o als costats.

 

HC20
Encontre amb el bombarder

És quan pensem que ja ho tenim, però no, encara ens queda un últim obstacle. De cop i volta apareix un immens bombarder que ens comença a tirar bombes a tort i a dret. Nosaltres hem d’esquivar com puguem les bombes que cauen pendents de que no se’ns acabi el temps. Després d’una bona estona d’estar ballant sobre la neu per esquivar les bombes que cauen, divisem uns arbres amb la frontera just al darrera, sent aquest el punt final del nostre viatge. OBJECTIU ACONSEGUIT.

Travessant la frontera i aconseguint la llibertat

 

Després d’haver passat mil penúries, esquivat milers de bales, sortejat infinits obstacles i aconseguir que la bomba que portàvem subjectada al cotxe no explotes, baixes del cotxe, et separes caminant uns quants metres, et dones la volta i llavors… el comences a disparar per rebentar-lo. Quina gràcia fa, eh? Haguéssim esperat uns quants segons i ja hagués explotat sol però bé, que hi farem.

Així és com es cuida un súper cotxe

 

Quan t’has passat el joc surt el missatge final dient: “Missió completada. Has aconseguit robar el súper cotxe blindat de l’enemic i travessar la frontera a la llibertat. Després d’uns quants dies l’enemic es va rendir al nostre país. Seràs recordat per sempre per les teves gestes. Un milió de gràcies”. I ja està. Au, a dormir que és tard i vol ploure.

HC25
Gran missatge final

 

Continent i contingut

Recordem que aquest joc és exclusiu de recreativa i no es va fer mai una versió per a consoles domèstiques ni PC.
Sempre que havia vist la recreativa era amb volant, pedals i canvi de marxa. Hi havia la versió tant de peu dret com de cabinet per assentar-te; el que no sé és si hi havia hagut versió amb palanca i botons. Els controls eren simples, volant per dreta i esquerra; pedals per accelerar i frenar i palanca de canvis per marxa curta o llarga.

HC07
La infanteria fent-nos la ola

 

La pantalla del joc ens presenta a dalt de tot la puntuació actual i la puntuació més alta registrada; just a sota de les puntuacions, i ben centrat, el comptador de temps enrere en números digitals ben grans; a la dreta del comptador de temps i en més petit el comptaquilòmetres de la velocitat que anem; i a baix de tot al racó de la dreta l’indicador de marxa seleccionada, llarga o curta.

maxresdefault
El HUD de la pantalla és molt clar

 

Gràficament complia perfectament, destacant uns sprites dels vehicles molt grans i representant tots els elements (vehicles, arbres, faroles, edificis…) de forma clara i ben executada. Potser no era el més punter de l’època, es notava que li faltaven animacions més suaus i en alguns punts la caixa d’impacte no treballava del tot bé, però en el moment de jugar el que veies en pantalla et creava una immersió total en el joc. Ressaltar els efectes de núvol de pols que feien els vehicles al passar per zones desèrtiques. El que sí se li pot criticar és que la sensació de velocitat és bastant baixa tot i que hi ha moments que el comptaquilòmetres et marca més de 300 km/h.

Detall gràfic del núvol de pols
Detall gràfic del núvol de pols

 

On sí destaca molt és a nivell musical, oferint-nos varies melodies trepidants i molt adequades a cada fase, donant sensació de perill i de situació de vida o mort en cada segon del joc. Els efectes sonors són correctes i passen bastant desapercebuts quan estàs concentrat per esquivar els obstacles i les bales. Precisament l’efecte sonor de les bales travessant el parabrises del cotxe seria un dels efectes sonors més destacats.

Llistat de cançons:

0:00 Credit Inserted
0:02 Long Way To Danger (Start Demo)
0:12 It’s a Hard Way In The Suburbs (Stage 1)
2:15 Make Me Dynamic (STGAE 2)
4:10 The Navigation On The Bridge (Stage 3)
6:17 Ice Won’t Let Me Go (Stage 4)
8:16 And Only Did I My Duty (Ending 1)
10:06 Soldier’s Paths (Map Preview)
10:15 Finally I Belong To (Name Entry)
11:40 Just I’ve Done It (Game Over)
11:47 After The Terrible Running (Ending 2)

 

Arribem a la mare dels ous, la jugabilitat. El control del cotxe és una mica brusc, passant del res al tot i del tot al res, amb una animació del cotxe al girar ortopèdica i antinatural on no em convenç el molt que s’avança el morro del cotxe respecte al seu propi eix, i trobant a faltar animacions intermitges per suavitzar aquest efecte i que girar no sigui tant sobtat; això crea que quan ja hem donat l’ordre de girar sigui impossible rectificar la trajectòria del cotxe fins que no s’ha acabat l’animació. Un detall que em fa gràcia és els rebots que fa el cotxe quan t’atanses massa al voral.
La clau del joc és no frenar mai, sempre hem de mirar d’anar a màxima velocitat amb la marxa llarga i per reduir velocitat farem servir la marxa curta per tenir més temps de reacció per esquivar o controlar el cotxe en zones complicades. La dificultat del joc no és de les més elevades de l’època presentant-nos, això sí, un bon desafiament sobretot en les dos últimes fases.

HC08
Tram on hem d’esquivar el tramvia en la 1ª fase

La bomba que portem incrustada només pot explotar si el comptador de temps arriba a zero, per moltes bales que rebem o accidents tinguem. Durant l’escapada podem patir accidents i bolcar quan topem amb obstacles o altres vehicles, podem enfonsar-nos depenent en quines zones d’aigua caiguem, o ens pot explotar el motor -només el motor, no el cotxe- si rebem l’impacte de granades o de barrils explosius. Quan patim un contratemps ràpidament tornem a reaparèixer al centre de la carretera perdent algun valuós segon del nostre apreciat temps pel camí, sobretot si no tornem a reduir a la marxa curta per accelerar més ràpid. Recordem, com hem dit abans, que si rebem l’impacte d’una bala perdrem la nostra trajectòria amb el perill que comporta.

HC16
I believe I can fly

Una curiositat és que el cotxe quan està al aire, aprofitant algun dels elements del joc que ens permet saltar, té immunitat absoluta, poden rebre bales o travessar arbres i obstacles sense rebre cap dany al cotxe ni perdre gens de temps, això sí, en el moment en el que toques a terra i fas els típics botets d’aterrar, llavors sí que ets vulnerable.

HC18
Mapa del tram que has recorregut abans de morir

 

Durant el joc es produeixen incongruències bastant grans; com pot ser que un cotxe armat amb una bomba no exploti al tenir un accident, al rebre impactes de bala o al explotar-li el motor. Curiós també és que el cotxe porti la lluna del darrera a prova de bales, tal com ensenya un plànol al principi del joc, i la del davant, la més important, no. I per acabar, quan ens hem passat ja el joc, amb quatre bales de la nostra metralladora ben donades al lateral el cotxe passa a ser un puzle de 10.000 peces quan fins ara havia encaixat un mar de bales i granades sense quasi rebre una simple ratllada.

HC24
Visca els focs artificials!

 

Apagant el Motor

Hot Chase era i és un gran joc poc reconegut en el seu temps i oblidat en l’actualitat que va viure, i viu, a l’ombra del més gran entre els més grans, Out Run. Amb una proposta diferent i atrevida, encara que típica de pel·lícula americana de finals dels 80, ens presenta un arcade divertit de jugar i, també molt important, divertit de veure jugar. El recordarem també per la gran quantitat de kamikazes que poblen el joc i per la malastrugança que portem nosaltres a sobre, ja que s’esfondra tot al nostre pas. Una proposta curta però intensa, amb la dificultat justa per aconseguir el repte que ens proposa sense arribar a frustrar-nos quan haguem fet ja unes partides i haguem memoritzat el joc.

Personalment he de dir que en el seu temps mai vaig aconseguir de completar-lo, com a molt vaig arribar a la zona de la cova just abans de l’última fase, la de la neu, demostrant de nou el manxol que sóc jugant. Recordo perfectament que ho vaig aconseguir jugant en el la sala recreativa de la platja de Salou, una de les últimes vegades que hi vaig anar.

Bé amics, espero les vostre opinions sobre Hot Chase i si el vàreu jugar a l’època. I recordeu, si mai robeu un súper cotxe al país veí enemic, mireu primer que no porti una bomba incrustada.

Vinga, salut i benzina!!!

Potser també t'agradarà…

20 Comments

  • Moroboshi
    Reply
    Moroboshi
    22 oct., 2015

    Collons, amb les ganes de jugar-hi que fas venir -que, per cert, pel que expliques jo no el veig tan semblant a l’Out Run, on l’únic que m’explota és el cap quan veig que no acabo ni una de les rutes-, podries avisar abans que només es podia jugar en recreatives, no quan ja fem salivera! Jo ja volia començar a mirar en quin recopilatori sortia… xD

    • Salore
      Reply
      Salore
      22 oct., 2015

      Doncs personalment sí que crec que s’assemblen bastant. Aprofitaré per roba unes paraules que ha dit el company Molsupo per whatsapp per dir que: els dos es basen en un cotxe esportiu d’alta gama, utilitzen la tècnica del “super scaling” i fa servir un canvi de marxa de dos velocitats; jo hi afegiria també el tema del compte enrere ambels corresponents punts de control i el ensenyat el recorregut que has fet al mapa fins que se t’ha acabat el temps.

      La veritat és que és una verdadera llàstima que el joc és quedes només en recreativa.

  • Reply
    Jon
    22 oct., 2015

    Bona lectura!! no hi vaig jugar però llegint-te fan ganes d’emular-lo amb el MAME!

    Salut!

    • Salore
      Reply
      Salore
      22 oct., 2015

      Moltes gràcies 🙂

      Si tens volant al sistema que facis corre el MAME el gaudiràs molt, en canvi si hi jugues amb stick arcade, comandament o teclat és un pel més farragós de jugar-hi i sobretot molt més complicat. Igualment et recomano molt que hi juguis.

  • Reply
    Larry Laffer
    22 oct., 2015

    Dolç Croiss 😉 . Quins records !!! De les millors recreatives de velocitat

    • Salore
      Reply
      Salore
      22 oct., 2015

      Home, quina alegria que hagis comentat. Espero que t’hagi agradat l’entrada 🙂

      Personalment també considero que va ser una de les millors recreatives de velocitat que vaig jugar.

      Espero veure’t en persona per Tàrrega per poder comentar-ho.

      Una abraçada!

  • Freaky 8
    Reply
    Freaky8
    22 oct., 2015

    Me ha gustado mucho la historia “cebolleta” de los bares. Yo idem con 1942 pero no en Salou.

    El juego sinceramente no lo conocía pero por lo leido se ve genial. Me recuerda muchisimo al Chase HQ.

    Me he reido mucho con las incongruencias. Mil tiros, bombas no pasa naaaa, llegas al final del juego 3 balazos y bum XDDDDD

    Saludos rata del asfalto…xD

    • Salore
      Reply
      Salore
      22 oct., 2015

      El joc és molt divertit i a vegades una mica estúpid i tot a causa dels accidents i els kamikazes que poblen el joc. I amb el tema de les incongruències ho podríem definir com: la màgia dels arcades 😀

      Pensa que en aquest joc només arribes a 310 km/h i no a 498 km/h com algú que sé jo ha arribat en un joc que comença amb Gran i acaba Turismo 6.

      Salut!

  • Scroll
    Reply
    Scroll
    26 oct., 2015

    Hosti aquesta entrada es genial, us esteu marcant uns molsupo style ultimament que esteu pujant el llistó eh?
    Molt bona entrada, combina l’explicació del joc en si, amb experiència pròpia i bon humor xD he rigut força amb els comentaris que vas fent al llarg de tota l’explicació.

    El joc ben just el coneixia, de fet el recordo borrosament en un restaurant però bufff… recordar el nom no. Te alguna relació amb els Chase HQ?

    Em sembla el típic joc divertit encara ara, tot i que tècnicament si ja no era “lo más” en el moment en aquest aspecte potser si que no li han passat gaire bé els anys. Molts cops es veu tot super descomproporcionat i la perspectiva és una mica xunga. El cotxe quan gira també em sembla molt brusc.
    Però bé, de totes maneres un joc més a tenir en compte per divertir-se, que al cap i a la fi és el que compta.

    Grande Salore!

    • Scroll
      Reply
      Scroll
      26 oct., 2015

      Per cert, la música és prou molongui! xD

      • Salore
        Reply
        Salore
        26 oct., 2015

        La música és una autèntica passada 🙂

    • Salore
      Reply
      Salore
      26 oct., 2015

      Moltes gràcies Scroll, m’alegra molt que t’ho hagis passat bé llegint l’entrada 🙂

      Que jo sàpiga no té res a veure amb Chase HQ, al menys a nivell argumental; en jugabilitat podríem dir que s’assemblen una miqueta, tot i que en un ets la presa i en l’altre el caçador.
      El joc és molt divertit de jugar i et fas un fart de riure amb les situacions esperpèntiques que hi ocorren.

  • elxuxo
    Reply
    ELXUXO
    26 oct., 2015

    GRAN SALORE !!! Boníssima entrada! M’encanta que parlis de Arcades, jo els vaig tocar molt però no hi vaig jugar gents.

    Sembla un joc molt esbojarrat. L’he trobat molt simpàtic. Tant com per jugar a ell al MAME. Espero que Arcade.Cat tingui la máquina!!! La música acompanya de conya i em sembla aquesta mena de jocs que per molt que passi el temps sempre son rejugables i suposo que acompanyat molt millor 🙂

    Els decorats estan molt bé i les localitzacions pru variades, no sembla un joc gents fàcil

    La clau del joc és com RetroScroll no frenar mai passi el que passi XD

    • Salore
      Reply
      Salore
      26 oct., 2015

      El joc és totalment esbojarrat per ser de cotxes, i sí, és molt simpàtic, sempre et saluda 😛

      Si al MAME hi has de jugar amb comandament o stick arcade perd una mica de gràcia, però igualment és molt divertit de jugar-hi. Te’l recomano.

      Petons als mugrons!

  • Reply
    Sito pixelacos
    30 oct., 2015

    Jo no vaig jugar (ni vore) mai aquest joc als recreatius. Quan el vaig provar per primera vegada em va agradar que tingues scalling real. Els grafics realment son bons. El que falla son les animacions, començant per la del teu cotxe. Quan gira estan mal posicionades. No obstant aixo, salore, cal aclarir que el video que has ficat esta gravat utilitzant o el teclat o un joystick digital. Quin es el problema? Aquest joc tenia un control analogic (volant) i encara que crec que hi han hacks adaptats a digital (com amb el outrun) si jugues a la versio normal amb la creueta del pad, cada cop que polses esquerra o dreta el joc detecta que estas girant a el punt limit del volant cap a ixa direcció, i per tant mostra l’sprite del cotxe totalment girat. Aixo, combinat amb el que hem dit de que el joc te mal posicionats els sprites del cotxe, no fan mes que augmentar la sensació de que es molt brusc al girar i que comentava tambe scroll. Vos anime a que configureu be el mame i voreu com les animacions del coche no son tan brusques (tot i que les coloca malament, pero estar estan).

    Molt bon analisi salore, enhorabona.

    • Salore
      Reply
      Salore
      30 oct., 2015

      Bones Sito i moltes gràcies 🙂

      El vídeo del gameplay el vaig agafar del primer que vaig trobar a Yutú només per mostrar el joc com era.

      Del tema de girar també et parlo de com el recordo quan el vaig jugar al seu temps. Com bé dius el volant era analògic però amb la tensió de la partida sempre feies “tope” als extrems i quasi sempre giraves tant bruscament com en el vídeo. Però igualment a mi em crida molt l’atenció de com gira el cotxe en el seu màxim punt de gir, continua sent antinatural respecte al eix del cotxe per moltes animacions intermitges que implementis.

      Respecte al MAME i a jugar al joc abans, i durant, de fer l’entrada no vaig endinsar-me en la configuració ni sensibilitats del stick i jugava tal qual venia en defecte. Segurament si es configura bé es podria reduir la brusquetat del gir del cotxe i gaudir més del joc, encara que el recorregut del stick sigui curtet respecte a fer-ho amb un volant.

      Parlant de volants, el millor i més divertit era el de la recreativa del Pole Position (Namco, 1982) que era inifinit, podies donar voltes i voltes sense parar.

      Salutacions!

      • Reply
        Sito pixelacos
        31 oct., 2015

        Es que es el que deia. Inclos amb 150 frames queda molt antinatural. I tot es perque fixat com quan gira el cul del cotxe no es mou. Te l’eix de gir als faros de darrere. En canvi a altres jocs com el outrun per eixemple, te l’eix al parabrisas. Desplaçant una mica els sprites del cotxe cap a la banda contraria cap a o gires es solucionaria. Jajajja.

        Jo tambe vaig jugar a moltes recres a on el volant era infinit. Jajjaa. Per exemple el super off road, el checkered flag, el pole position o el outrun en un cabinet generic amb volant. Jajjaja.

        • Salore
          Reply
          Salore
          31 oct., 2015

          Totalment d’acord, fas una explicació perfecta amb el tema de l’eix de gir.

          Hòstia és veritat, el Super off Road també el vaig jugar bastant, tres volants infinits per estar girant sense parar 😛

  • Syd
    Reply
    Syd
    4 nov., 2015

    L’he provat al coinops de la xbox i fa molt bona pinta, l’haure de jugar més a fons. Tot i que te personalitat propia, es inevitable que em recordi (salvan les distancies), al igual que en Freaky8, al també mitic “Chase HQ”. Per cert, m’ha agradat molt el redactat i tot tractat a fons i punt per punt!

    • Salore
      Reply
      Salore
      4 nov., 2015

      Gràcies Syd 🙂

      Doncs jo no trobo que s’assemblin tant amb el CHASE HQ; les mecàniques de joc són totalment diferents, en un ets el perseguidor i en l’altre el perseguit, i gràficament el HOT CHASE és molt més punter i amb uns sprites gegants comparats al del CHASE HQ.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*