Jocs 15

The Light Corridor, perque l’epilèpsia no només es troba als dibuixos japonesos.

The Light Corridor és un joc de puzzle en primera persona. Va veure la llum al 1990 de la mà d’Infogrames. Aquest videojoc està disponible per Atari ST, Amiga, Amstrad CPC, Commodore 64, PC, MSX i ZX Spectrum.

El joc se’ns presenta dient que el jugador ha de capturar els raigs de llum per poder complir el desafiament definitiu: la il·luminació de les estrelles en un univers recentment aparegut.

A la pantalla de joc veiem en primer pla un quadrat transparent que és una espècie de plataforma que utilitzem per conduir una bola de metall al llarg del seu recorregut per un passadís llarguíssim.

The_Light_Corridor_-_cover_art

Al començar la partida tenim la bola de metall enganxada a la plataforma (al més pur estil Arkanoid) i apretant la tecla corresponent la llencem cap a l’infinit, quan la bola reboti contra alguna paret del passadís tornarà cap a nosaltres. Haurem d’utilitzar el temps que triga la bola en tornar cap a nosaltres per avançar tot el possible dins del passadís. Quan la bola torna cap a nosaltres l’haurem de fer rebotar contra la nostra plataforma i continuar avançant.

L’objectiu del joc consisteix en arribar al final del passadís fent que la bola reboti contra la nostra plataforma i no passi de llarg xocant contra nosaltres. En cas de que passi això perdrem una vida, la bola tornarà a plantar-se a sobre de la nostra plataforma i continuarem avançant des d’on ens haviem quedat.

Notarem que a mesura que avacem més i més en el passadís les parets aniran canviant de color. Hem de saber que les parets canviaran de color cada 4 nivells i que un cop passats s’ens presentarà una pantalla de desafiament que pot ser fer passar la bola per un lloc concret. El joc disposa de 50 nivells en total. Com a afegit, cada cop que passem un nivell sens donarà un codi, d’aquesta manera quan sortim del joc sempre podrem tornar al nivell que estavem introduint aquest codi.

El joc sembla bastant senzill al principi, ja que només hem de anar avançant i retornant la bola quan rebota contra alguna de les parets, però a mesura que avancem veurem que la bola no sempre rebota en linia recta sinó que es veurà afectada amb l’angle que la retornem de la plataforma a la paret fent que haguem d’estar ben atents. A més, durant el nostre recorregut no només trobarem parets estàtiques sinó que també ens toparem amb parets que es mouen, com si de portes es tractessin i blocs inteligents que seguiran la nostra bola fent el nostre recorregut més difícil i fent que haguem d’aguditzar els nostres sentits per preveure la reacció de la bola.

DSCF0184

En contrapartida tenim els power-ups que ens ajudaran en la nostra travessia cap a l’infinit. Aquests power-ups poden afegir-nos una altre plataforma, fer que la bola s’enganxi a la plataforma cada cop que la torna, donar-nos més boles perquè així si perdem una no passi res. Però també hi ha potenciadors que ens ho faran tot més difícil, com és el fet de fer que la plataforma es faci més petita o que ens restin puntuació, així que no es tracta d’agafar tot el que trovem pel camí, haurem de anar vigilant.

El joc disposa de mode per dos jugadors però no soposa cap diferència amb el mode d’un jugador ja que el joc va per torns, jugant d’aquesta manera, primer el jugador 1 i després el jugador 2. També disposa d’una opció que fa que s’acceleri el joc, només recomanable pels més atrevits.

The Light Corridor també inclou un kit de construcció per poder crear els nostres propis nivells per poder jugar-los després o crear nivells impossibles per fer que algún amic es torni boig intentant superar-los. L’editor és ben senzill d’utilitzar, a la part de sota de la pantalla trobem els objectes que podem utilitzar i només haurem d’indicar a quina profunditat del passadís els volem col·locar.

lightcorridor_zx_439283

El joc va tenir una molt bona acollida per part de la crítica. La revista Sinclair User el va puntuar amb un 93%. El magazine Crash va dir que era un joc simple pero salvatjament adictiu i la revista Your Sinclair afirmava que era frustrantment difícil però que encara era pitjor tornar a per més.

Un joc senzill però que farà que t’enganxis a ell com un xiclet s’enganxa a sota la taula. Massoquisme en estat pur, com més mors més vols tornar a jugar-hi. És un joc no gaire reconegut que recomano a tot aquell al que li agradin els desafiaments.

T'ha agradat? Comparteixe-ho!

Potser també t'agradarà…

15 Comments

  • Reply
    Jon
    14 set., 2015

    Sembla prou addictiu, curiós que no n’hi hagi clons moderns (si n’hi ha digueu-m’ho sisplau :P)

    • Reply
      Murshus
      15 set., 2015

      Addictiu ho és molt! No se si hi ha clons moderns però, com diu en Salore, tens el BreakOut de la època.

  • Reply
    Freaky8
    14 set., 2015

    No he jugado a este juego pero solo ver que es de Infogrames mínimo de calidad asegurada.

    El rollo “3D” se ve logrado!

    Buena crónica Murshus!

    • Reply
      Murshus
      15 set., 2015

      Infogrames era genial! El 3D está muy bien pero ten en cuneta que a veces el juego puede volverse tan loco que no llegas a ver nada.

      • Reply
        Sito pixelacos
        16 set., 2015

        No solo infogrames! Muchas conversiones de este juego las hizo new frontier. Mas conocida como bit managers, compañia española creadora de muchos exitos en 8 y 16 bits de infogrames.

        A mi me parece que es injusto catalogar a este juego diciendo que es simple pero divertido. Este juego en su epoca era un portento tecnico, y mas en maquinas de 8 bits. Es simple para los canones de hoy dia, pero en su epoca era una puta pasada. Y ojo, que me refiero a la amplitud y ambicion del juego. La jugabilidad es aparte, y sigue siendo tan bueno como antes.

        A mi siempre me ha parecido una mezcla entre blockout y breakout/arkanoid. Jajjajaa.

        Bon analisis, murshus!

        • Reply
          Murshus
          21 set., 2015

          No sabia lo que dices de New Frontier. Contigo siempre se aprenden cosas nuevas!

          Es lo que dices, BreakOut/BlockOut/Arkanoid, una mezcla así es vicio asegurado!

  • Reply
    Salore
    14 set., 2015

    Desconeixia totalment el joc i he trobat molt curiós aquesta mescla de Breakout/Arkanoid amb el joc del frontó i una molt bona presentació del joc en 3D. S’ha de provar a veure què tal; suposo que les versions de 8bits no deuen anar tant fluides ni ser tant agraïdes gràficament. Molt interessant també l’editor de nivells.

    Gran descobriment, Murshus 🙂

    • Reply
      Murshus
      15 set., 2015

      Prova’l prova’l, però assegura’t de tenir un tovalló a prop per aixugar l’espuma que surt per la boca quan portes una estoneta. L’editor de nivells és molt xulo, sobretot si fas un nivell super xungo i rius mentre veus com un amic intenta superar-lo.

    • Reply
      Sito pixelacos
      16 set., 2015

      Si que ho son, si! La d’spectrum es una passada. Programada per els de new frontier!!

  • Reply
    Moroboshi
    15 set., 2015

    Jo tampoc no el coneixia (normal)! Però té bona pinta.

    Com més et maten més ganes tens de jugar-hi? Mmm… com jo amb l’Out Run! xD

    • Reply
      Murshus
      21 set., 2015

      Si Moroboshi, si. Com més mors més ganes tens de jugar. És així fins que acabes creant un forat negre a la cadira de l’habitació i quedes atrapat dins d’aquest! XD

  • Reply
    Sikus
    16 set., 2015

    Aquest jocs els anomeno, jocs psicotrópics. No tenen sentit i entres en un altre mon. Pero son divertits XD

    Aquest joc te un “germa” que no se si es dels mateix equip, pero tambe es de Infogrames , tambe es 3D y com a minim te la mateixa caratula. Alpha Waves.

    L’ he porvat i es molt raro. Pero diuen te el merit de ser el primer plataformes 3D

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/14/Alpha_Waves_cover.jpg

    https://www.youtube.com/watch?v=30T5RQv6rxw

    • Reply
      Murshus
      21 set., 2015

      Déu meu! Aquest Alpha Waves és bojeria màxima!

      Com bé dius són jocs per anar fumat. hahaha

  • Reply
    Dani Kalero
    22 set., 2015

    Aquest joc redissenyat i adaptat per telèfons i tablets ho peta segur.

  • Reply
    Scroll
    13 oct., 2015

    Quina paranoia de joc! Gràcies pel descobriment Murshus. Gran entrada, a la rbcn ens fotem unes partides.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Verified by ExactMetrics