Devil Dice (PSX)

Durant època de la primera Playstation, Sony va crear un pack de programació per la seva consola, anomenat Net Yaroze. Els programadors independents tenien accés a un fòrum especial de Sony, on pujaven les seves creacions i, les més conegudes, apareixien com a Bonus de regal a la revista oficial de Playstation. D’entre totes aquestes obres independents, només unes poques van aconseguir ser promocionades per Sony i, efectivament, Devil Dice és el més gran èxit de Net Yaroze.

 

La idea és ben senzilla: ens presenten un tauler ple de daus en diferents posicions, i nosaltres ens hem de dedicar a agrupar-los en l’ordre correcte. Més concretament: hem de col·locar els daus en grups del seu mateix número per fer que vagin desapareixent i deixin més espai, com una espècie de Tetris. Dos dosos desapareixen, tres tresos desapareixen, i així successivament: com més elevat sigui el número, major és la puntuació. Les partides poden arribar a durar més de mig hora, considerant que el jugador vagi desfent-se dels daus i aconsegueixi deixar lliure la pantalla.

 

Aquesta senzilla mecànica és la del Trial Mode (el mode principal) que seria el típic arcade, però hi ha altres com el Mode Puzle, on haurem de fer altres tipus de càlculs: amb un límit de moviments, fer desaparèixer tots els daus (això sí, sense restricció de temps), format per un total de mil puzles diferents. No obstant, també compta amb un mode multi jugador que, tot i ser una mica massa frenètic pel meu gust, és igualment divertit i entretingut, ja sigui acompanyat de fins a altres quatre jugadors, o jugant contra la màquina.
Aconseguir dominar la taula de puntuacions del Trial Mode és tot un repte, i acabar les mil (mil!!!) propostes del mode puzle fan de Devil Dice un joc divertit, addictiu, i pràcticament infinit. El seu èxit l’ha portat a tenir diverses continuacions igualment molt dignes, tot i que cap altre ha tingut tant d’èxit com l’original. Imprescindible pels fans dels puzles i els jocs arcade en general.
Autor
Rokuso
Rokuso
[www] [twitter] Quan tenia quatre o cinc anys van regalar-me una Game Boy Pocket, i des de llavors vaig enganxar-me als videojocs, sobretot a les portàtils, que sempre m’han agradat molt. Poc a poc... [Continua]

Comentaris

  • Moroboshi ha dit:

    Caram! Deu ser d’aquells jocs que no criden l’atenció del gran públic però que són addictius, com el Tetris quan venia amb la Gameboy, érem nens que volíem altres jocs i ara és pràcticament a l’únic que juguem.

  • salore78 ha dit:

    Mare meva; no en tenia ni idea de l’existència d’aquest joc.
    Tampoc sabia que Sony promociones algun treball d’un estudi independent. Avui ja puc anar a dormir, ja he après una cosa nova que no sabia.
    Grans descubriments que estic fent a Retroscroll.

    • Rokuso3 ha dit:

      No només aquest; per internet, si busques, trobaràs aviat recopilacions de tots els projectes de Net Yaroze que s’han pogut rescatar al llarg dels anys, pots trobar gairebé cent diferents, tot i que Devil Dice em sembla que és dels poquísims que sí que va convertir-se en un projecte comercial.

  • Suso ha dit:

    Oh! D’aquest juraria que en tenia una demo! Però lamentablement, es el que diu en Moroboshi, de nens ens cridaven més l’atenció un altre tipus de jocs. L’hauré de provar un altre vegada, quan era petit no entenia gaire bé el seu funcionament XD

  • molsupo ha dit:

    Ostres! La Yaroze! Feia la tira d’anys que no en sentia parlar, que bo! I la veritat és que no recordava haver vist cap joc fet amb aquest kit, però aquest Devil Dice és veu millor del que m’esperava.

    Venia de llegir l’entrada del Sikus sobre l’arqueologia digital (i de dir que avui em sonen gairebé tots els jocs) i m’acabes de fer un descobriment sensacional, Rokuso!

    Salutacions!

  • Scroll ha dit:

    Ostres! Recordava la yaroze, però aquest joc no el coneixia de res. De fet no recordo exactament com, però a la època va arribar a les meves mans un cd amb tot de demos de projectes de la yaroze y en general eren força dolents, o això em va semblar a mi… però mira aquest DevilDice fa venir ganes de provar-lo 😉
    Bona entrada!

  • Sikus ha dit:

    L’autor ha eliminat aquest comentari.

  • Sikus ha dit:

    Molt curios aquest joc. Com et vaig comentar, el vaig veure el seu dia nomes a un videoclub de lloger. Pero com no era soci, acompanyaba a un amic, no el vaig llogar.

    Pero sempre em va cridar la atencio pel seu nom, “Devil Dice” Sempre em vaig quedar amb la curiositat de que aniria.

    Tampoc sabia que començes com proyecte de la mitica Net Yaroze. Alguns dels jocs creats amb Net Yaroze si que els vaig probar, doncs alguna vegada venien de regal amb alguna revista.

    Aquests jocs eran molt curiosos i alguns molt treballats, pero clar tenien un problema. Si no tenies una consola de desenvolupament, nomes podies aprofitar els 3 MB de RAM de la consola. I aixo que Net Yaroze era una consola “dopada”

    Per aixo els jocs eren tan limitats, els desenvolupadors “indies” nomes podien aprofitar aquests 3 MB. Encara que si pensem que Sonic nomes ocupa 512Ks…

    Despres recordo que van crear com un sucesor de la Net Yaroze per Playstation 2. El YaBasic, que era un llenguatje de desenvolupament que venia de regal amb el tipic DVD de demos amb la consola.

  • elXuxo elXuxo ha dit:

    Ni ideia de que hi hagues un pack de programacio y que tingues nom! Net Yaroze… Te nom de xarxa social de HELP: AMSTRAD 2086 es un bon incentiu per a programadors. I publicar el joc, ja es massa!

    El joc en si em sembla bonissim. Aquests jocs de taula classics estil mayong son realment adictius per al que els hi agradin. I la possibilitat multijugador tremenda!

    T’has passat les 1000 pantalles?

    bona entrada!

    • Rokuso3 ha dit:

      La veritat és que les 1000 no. Cent segur, però gairebé totes les hores (que han sigut moltes) de vici de Devil Dice han sigut gairebé exclusivament al Trial Mode, i per tant he passat una miqueta dels puzles xDDD.

  • […] por ejemplo Devil Dice empezó siendo un proyecto de Net Yaroze y gracias a Sony acabo siendo un juego comercial que […]

Deixa un comentari

*